Pianist wilde ik worden, of anders voetballer. Maar ja, te weinig talent. Het liep dus anders. Na het VWO deed ik eerst HEAO, diende het land vervolgens als ‘sergeant administratie’, en studeerde bedrijfseconomie aan de UvA.

En toen? Ik zag mezelf niet direct als brandmanager shampoo, macro-econoom bij de Wereldbank of controller bij een verzekeraar. Maar ik kon natuurlijk wel over die werelden schrijven. Want schrijven is leuk. En je komt nog ‘ns ergens. Het lukte me mijn afstudeerscriptie over het meten van reclame-effecten om te bouwen tot een paginavullend artikel in Trouw. Ik stond in de krant! En had meteen de smaak te pakken. 

Eerst werkte ik als journalist voor allerlei managementbladen van Kluwer. Daarna was ik twee jaar verslaggever voor tv-programma Business Update, voorganger van het huidige RTL-Z. Sinds 1999 werk ik als freelance journalist en tekstschrijver. 

Als journalist schrijf ik voor bladen uiteenlopend van Management Scope en Managementboek Magazine, tot vakbladen als Communicatie en Slow Management. 

Hoofd- en eindredactie deed ik voor ondermeer Tijdschrift voor Marketing, Bankbreed (personeelsblad van ABN Amro) en Dit is Yacht (personeelsblad Yacht).  

Als tekstschrijver werk ik voor organisaties als ABN Amro, BDO, Zorgbalans en KLM. Van bedrijfsjournalistiek in de interne media tot webteksten, van brochures en jaarverslagen tot speeches en advertorials. 

Ook help ik graag anderen met schrijven. Zoals een aantal (interne) redacteuren van het personeelsblad van ABN Amro. En professionals van ondermeer Yacht, Deloitte en AT Kearney, die hun vakkennis willen publiceren in de juiste media, maar moeite hebben om al hun kennis en kunde terug te brengen tot een inspirerend artikel van pakweg 800 woorden.  

Daarnaast geef ik schrijfworkshops voor adviseurs van onder andere Nuon en Eiffel.